Saturday, June 26, 2010

Sukarkah bila tidak memahami pasangan sendiri?

Sukar...memang sukar..Antara kita dan pasangan memang banyak perbezaannya. Dah namanya sorang lelaki, seorang lagi perempuan, pastilah banyak perbezaan yang ketara. Masalah timbul bila perbezaan ini tidak diraikan, malah dijadikan asbab pula untuk bertengkar antara suami dan isteri...

Si isteri mahu dirinya disayangi sebagaimana dia menyayangi suaminya. Sentiasa ingat tarikh-tarikh penting suami. Sentiasa belikan macam-macam hadiah. Sentiasa ucapkan sayang dan kasih. Sedangkan si suami, rasa kasih sayang tak perlu disuarakan. Simpan dalam hati, paham-paham sendirilah!

Si isteri boleh jadi insan 'multi-tasking'. Sambil masak, boleh basuh kain, boleh pulak basuh pinggan. On the way nak sidai kain, sempat pulak sapu halaman, takpun susun kasut depan pintu. Sedangkan suami, kalau satu pekerjaan dibuat, itu sajalah yang dibuat. Kalau diminta jagakan anak, jaga anak jelah yang dibuat. Takdelah pula ringan tangannya nak menyusun majalah atau surat khabar yang bersepah-sepah di ruang tamu. Ataupun vacuum karpet sambil-sambil tengok bola. Si isteri boleh sakit makan hati kalau dia kurang memahami struktur pemikiran dan tindakan suaminya. Dia boleh melenting kepenatan andai dia tak tahu sebab kenapa suaminya tak 'multi-tasking' macam dia?

Jadi, bagaimana nak tahu apa perbezaan yang wujud pada diri suami atau isteri anda? Bagaimana nak raikan perbezaan itu supaya dua-dua pihak berada dalam win-win situation? Hadirlah ke bengkel Mahligai Kasih kami...dijamin, anda akan berpuashati sehingga ke akhir hayat anda...kami positif, anda mampu membina rumahtangga paling bahagia dalam lingkungan dunia anda. Jangan berlengah lagi. Daftar sekarang!

No comments:

Post a Comment